30 Kasım 2015 Pazartesi

"Bir Çift Yürek"

“Tanrım, bana değistiremeyeceğim şeyleri kabul etme gücü, değiştirebileceğim şeyleri değiştirme cesareti ve bu ikisi arasında ki farkı anlayabilme sağduyusu ver. “
Bir Çift Yürek / Marlo Morgan

Annemin sürekli tekrarladığı bir sözdür bu. 1999 yılında okuyup bize vermiş kitabı. En son ben okudum evde. Yazarın Avustralya da Aborjinler’le gerçekleştirdiği bir çöl yürüyüşü, bizi insanoğlunun yitirdiği yeteneklerine ve değerlerine geri döndürüyor. Amatör ruhla yazılmış güzel, sıcak bir kitap.

Hıncal Uluç, kitabın arka kapağında “Martı” ve “Simyacı” ile birlikte tavsiye ettiğim üç kitaptan biri diyor “Bir Çift Yürek “ için. Evet altı çizilecek, dönüp dönüp bölümleri yeniden okunacak bir bilgelik kitabı.

Bu malzemeler Paulo Coelho ‘nun elinde olsaydı Aborjinleri daha iyi hissedebilirdik diye düşündüm bir okurken . Yüksek bir kurgu beklentisi olmadan, mutlaka okunması gereken bir kitap.

Böylece Kasım ayı okumalarını tamamlamış oldum. Gelecek günlerimizin kitap dolu, huzurlu ve güzel geçmesini dilerim.


Namık Somel / 30 Kasım 2015 / namiksomel.blogspot.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder