24 Kasım 2015 Salı

Ayşe Sarısayın’ın şiir kokan romanı Ansızın Günbatımı ve Trabzon Buluşması

Ayşe Sarısayın’ın şiir kokan romanı Ansızın Günbatımı ve Trabzon Buluşması


Söyleşi öncesi yazarı tanımak istedim ve romanının ilk sayfalarını araladım. Üç kız, ressam bir anne ve yatalak bir anneannenin öyküsünü anlatıyordu. Başladım.


Küçük kız “Sarı Papatya”’nın güncesi olağanüstü güzel cümlelerle romanı süslemişti. Alt alta yazıp yeniden okumak istedim. Birde şiir dizeleri var. Romanın içine ustalıkla yerleştirilmiş.  Her dizenin şairi ise dipnot olarak belirtilmiş . Çoğu bildiğim, bir kısmı yeni öğrendiğim muhteşem dizeler. Behçet Necatigil’den, Edip Cansever ‘e, Turgut Uyar, Haydar Ergülen, Atila İlhan ve finalde Gülten Akın'a.


Çok farklı ve başarılı bir kurgu. Roman karakterleri resim öğretmeni anne, 12 Eylül mağduru “ortanca”, “prenses”, “sarı papatya” ve yatalak anneanne son derece başarılı analiz edilmiş. Zaman sıçraması tekniği ustaca uygulanmış. Bütün bu edebi yoğunluğuna karşın rahat okunan, merak uyandırıcı, sürükleyici bir roman ortaya çıkmış. Mutlaka okumanızı öneririm.


Yazarın bir iki öyküsünü de okudum. Onlar da aynı lezzette.


Behçet Necatigil’in kızı olmasının çok ötesinde,  başarılı, yıldızı parlayacak bir yazarla tanışmanın mutluluğu içindeyim. Alçak gönüllü, içten,duygulu, birikimli .


Kitabımı imzaladı. Söyleşi sırasında yaptığım yorum için teşekkür etti. Birlikte fotoğraf çektirdik.
Ancak fotoğraflar yine silindi.
Her heyecanda olduğu gibi.


Geriye kalan son “söz”;
“Bir roman kadar uzun bir tümce, / Sonra işte yaşlandım. “
Gülten Akın’dan.
Dizeler tüm romanı siler
“Ansızın Günbatımı “
Ve geriye şiir kalır.

Namık Somel / 23 Kasım 2015 / Ruhi Türkyılmaz Sanatevi / namiksomel.blogspot.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder