27 Kasım 2018 Salı

"Küskün Kahvenin Türküsü" 'nden Çocukluğumun Yazlık Sinemalarına.."Küskün Kahvenin Türküsü" 'nden Çocukluğumun Yazlık Sinemalarına..

"Küskün Kahvenin Türküsü" 'nden Çocukluğumun Yazlık Sinemalarına..
Eski yıllarda, yaz akşamları, açık hava sinemalarında izlediğim kovboy filmlerini hatırladım. Tatlı bir meltem eser, kulaklarımda dolgun bir ses, gecenin dinginliğini delerdi. Sanki o kasabada yaşıyor gibiydim. Sonra birden renkler karışır, sesler ağırlaşır ve film kopardı. Onarım süresince yanan ışıklar, uyanmak istemediğim bir rüyanın ortasında hissettirirdi beni. Film bittiğinde yarı uykulu bir şekilde arabalara doğru ilerlerdik. Babam ya da komşumuz Ruhan Amca toparlardı genellikle mahallnin çocuklarını. Bazen kazandibi, bazen de dondurma eşlik ederdi film etkinliğimize.
Babamın yüzünde farklı bir gülümseme olurdu, ona hayran hayran bakardım. Dönüş yolunda bütün çocuklar uyurdu. Sadece bir ses hatırlıyorum. Sanırım Tanju'ydu. Heyecanla izlediğimiz filmi yorumlardı. Araba karanlığa doğru ilerlerken sesler iyice azalır, açık pencereden gelen motor sesine ılık bir rüzgar eşlik ederdi. Mutluyduk. ❤️.
10 Ağustos 1990 / Söğütlü Babam ve
10 Ağustos 2018 / Zafanos Ben

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder